اخبار بين المللي
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

مرسی به ارتش پیشنهاد داد: "اگر آزادم کنید از کشور می‌روم"

منابع امنیتی مصر اعلام کردند که محمد مرسی با ارسال نامه به فرماندهان نظامی این کشور پیشنهاد داده است در مقابل آزادی‌اش از مصر خارج شود.

 

کردهای سوریه دولت مستقل تشکیل می‌دهند/ ترکیه هشدار داد

کردهای شمال سوریه اعلام کردند که درصدد هستند با تشکیل یک دولت مستقل اداره مناطق کردنشین در شمال این کشور را بر عهده بگیرند.

 

400 عضو طالبان از طریق ترکیه به سوریه اعزام شدند

برخی دیپلمات‌های فعال در سفارتخانه‌های فرانسه در کشورهای خاورمیانه فاش کردند که تاکنون حدود 400 تن از اعضای طالبان پاکستان از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند.

 

وزیر دارایی اسرائیل فاش کرد: اسیران فلسطینی به زودی آزاد می‌شوند

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم به زودی اسرای فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

 

مخالفت قاطع حماس با بازگشت تشکیلات خودگردان به میز مذاکره با صهیونیست‌ها

اسماعیل هنیه در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: آمریکا و اسرائیل هیچ چیزی را در اختیار ندارند تا حقوق مردم فلسطین را به رسمیت بشناسند.

 

"آمریکا بدون کمک پاکستان نمی‌تواند القاعده را شکست دهد"

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن اعلام اینکه این کشور بدون حمایت پاکستان نمی‌تواند القاعده را شکست دهد، بر منافع واشنگتن در ثبات اسلام‌آباد بار دیگر تاکید کرد.

 

اردنی‌ها "دولت نجات ملی" می‌خواهند

جمعی از مردم اردن با برگزاری تظاهراتی تشکیل جبهه نجات ملی، لغو دادگاه امنیت ملی و متوقف شدن محاکمه فعالان سیاسی در دادگاه‌های نظامی را خواستار شدند.

 

قاهره ترکیه را به قطع کامل روابط دیپلماتیک تهدید کرد

به دنبال اظهارات مقامات ترکیه علیه حاکمان جدید مصر، مسئولان دیپلماتیک این کشور اعلام کردند که قاهره در اعتراض به مواضع ترکیه اقداماتی جدی از جمله فراخواندن سفیر مصر از آنکارا را اتخاذ خواهد کرد.

 

هشدار ژنرال جان آلن نسبت به خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان

فرمانده سابق نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) نسبت به خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد.

 

تماس تلفنی وزیر خارجه مصر با همتایان آمریکایی و اروپایی خود/پادشاه اردن به زودی در مصر

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود با وی در خصوص آخرین تحولات مصر به ویژه ناآرامی‌های اخیر در پی برکناری محمد مرسی گفتگو کرد.

 

سفر رهبران مخالفان سوریه به اروپا و آمریکا

هیاتی از مخالفان سوریه به منظور مذاکره نزدیک با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت به زودی راهی اروپا می‌شوند. این در حالی است که خبرگزاری رویترز از سفر قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش آزاد سوریه به ‌آمریکا خبر داد.

 

استقرار سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل در مرز مصر

با افزایش تنش‌ها در صحرای سینای مصر، رژیم صهیونیستی سامانه‌های ضد موشکی گنبد آهنین خود را در شهر ساحلی ایلات در نزدیکی مرزهای مصر مستقر کرد.

 

روسیه و بلاروس سپتامبر رزمایش برگزار می‌کنند

ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد، حدود 13 هزار نیرو در رزمایش مشترک روسیه و بلاروس در ماه سپتامبر سال جاری میلادی شرکت خواهند کرد.

 

بارزانی برای تکمیل روند مذاکرات با مالکی به بغداد می‌رود

منابع آگاه در منطقه کردستان عراق اعلام کردند، مسعود بارزانی در اوایل ماه آتی به بغداد می‌رود.

 

مرگ تنها بازمانده بمباران هسته‌ای هیروشیما در مالزی

تنها بازمانده مالزیایی بمباران هسته‌ای هیروشیما در سن 88 سالگی از دنیا رفت.

 

نیروهای آل‌خلیفه مجددا تظاهرات شیعیان را سرکوب کردند

نیروهای رژیم آل خلیفه بار دیگر با حمله به تظاهرکنندگان شیعه در منامه تظاهرات آنها را سرکوب کردند.

 

مجوز برنامه‌های جاسوسی آمریکا تمدید شد

دادگاه اطلاعات محرمانه آمریکا بار دیگر حکم داد تا شرکت ارتباطات "ورایزون" روزانه اطلاعات داده‌های تلفنی صدها میلیون تن از مردم را به دولت تحویل دهد تا تحقیقات در مورد حملات تروریستی خارجی و مظنونان جاسوس انجام شود.

 

لبنان عدم درج نام حز‌ب‌الله را در لیست سازمان‌های تروریستی اروپا خواستار شد

وزیر امور خارجه لبنان با ارسال نامه‌های جداگانه به وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از مقامات اروپایی خواست نام حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی درج نکنند.

 

پاسپورت‌های دیپلماتیک مرسی، خانواده‌ و مشاورانش باطل شد

وزارت خارجه مصر پاسپورت‌های ویژه محمد مرسی، خانواده‌اش و همچنین مشاوران و مسوولان نظام وی را باطل کرد.

 

هاوانا می‌گوید که کشتی سلاح،حامل شکر برای مردم کره شمالی بوده

یک مقام آگاه در پاناما اعلام کرد: مقام‌های کوبایی پس از توقیف کشتی حامل سلاح می‌گفتند بار این کشتی محموله شکر برای مردم کره شمالی است

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شهرک‌های صهیونیستی اجرایی شد/تل‌آویو سفرای اروپا را فراخواند

رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم نهادهای فعال در امر ساخت و ساز شهرک‌های یهودی نشین، سفیران برخی کشورهای اروپایی در تل‌آویو را برای پاسخ گویی در این زمینه فراخواند.

 

مشارکت 350 هزار نمازگزار در دومین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد‌الاقصی

موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی تاکید کرد که بنا بر گزارش‌های خبرنگاران و عکاسان 350 هزار نمازگزار در دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی مشارکت داشتند.

 

استقبال بان کی مون از توافق برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه

به دنبال اظهارات جان کری مبنی بر از سرگیری احتمالی مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، دبیر کل سازمان ملل از "پیشرفت" به وجود آمده در روند صلح خاورمیانه استقبال کرد.

 

یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ / Jul 21 2013
تعداد اخبار: 0
 
2013-634955711237506226-750.jpg

/تحلیل/طرح دومی برای صلح خاورمیانه وجود ندارد

"آشنایی دیرینه‌ای با رئوس آخرین معاهده صلح داریم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که با تلاش‌های آمریکا برای مذاکرات مستقیم صلح خاورمیانه همگام شویم."

 

/تحلیل-کامنتری/آیا اوباما به دنبال آغاز جنگ میان اسرائیل و سوریه است؟

"آیا دولت آمریکا تلاش می‌کند تا جنگی را میان اسرائیل و سوریه آغاز کند؟ اگر چنین اقدامی از روی عمد هم نباشد، باز هم به طور یقین دولت واشنگتن پلیدترین اقدامات را برای تحریک یکی از دو دولت انجام می‌دهد."

 

/تحلیل-دیلی تلگراف/ظهور عربستان به عنوان بازیگری قدرتمند در خاورمیانه

"ممکن است عربستان سعودی غیرانقلابی‌ترین کشور جهان باشد، اما این کشور در هفته گذشته حمایت کامل برجسته‌ترین طغیانگران جهان را از آن خود کرد."

 

/تحلیل/انقلاب 25 ژانویه و 30 ژوئن مصر در دو کفه ترازو

با گذشت تنها یک سال از اولین سخنرانی محمد مرسی در میدان التحریر به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مصر در میان شور و حماسه انقلاب 25 ژانویه 2011، مردم مصر در 30 ژوئن 2013 بار دیگر با خشمی غیر قابل وصف به خیابان‌ها آمدند و شعار "اسقاط نظام" و " مرسی برو" سردادند.

 

/تحلیل/چرا "ارتش آزاد سوریه" و "القاعده" به جان هم‌ افتاده‌اند؟

درگیری‌های خونین که طی چند روز گذشته میان یگان‌های "ارتش آزاد سوریه" با اعضای گروه‌های تکفیری وابسته به القاعده در شمال غرب سوریه رخ داد، برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد. پیشتر نیز مناطق زیادی در سوریه شاهد درگیری‌های مشابه میان دو گروه بوده است. سئوالی که پیش می‌آید این است که چه دلایلی به آغاز جنگ میان این دو مخالف قسم خورده دولت دمشق انجامیده است.

 

/تحلیل-نیویورک‌تایمز/پشت پرده وقایع مصر و سوریه

«پس از 15 سال تفکر، گزارش کردن و نوشتن پیرامون امور جهان به این نتیجه رسیده‌ام که معمولا بهترین راه برای درک و توضیح حوادث بزرگ این است که نباید مستقیما روی آنها تمرکز کرد، بلکه باید با کمک داستان‌های کوچکتر به شرح آن‌ها پرداخت.

 

ماموریت غیرممکن جان کری در خاورمیانه

"تضمین‌های واشنگتن مبنی بر اینکه اسرائیل هر کار بکند -هرچند هم که این اقدامات ناشایست باشد- باز از آن دفاع خواهد کرد، هرگونه امید برای نتیجه بخش بودن راه حل دو کشوری را با شکست مواجه کرده است."

 

نشست فوق‌العاده اخوانی‌های سراسر جهان در ترکیه/ تعیین کادر رهبری جدید

رهبران اخوان المسلمین در سراسر جهان، نشست فوق العاده‌ای را در ترکیه برای بررسی آخرین تحولات مصر و مساله برکناری محمد مرسی از قدرت برگزار کردند.

 

/تحلیل-فایننشال تایمز/"افزایش ثروت و رفاه تضمینی برای آزادی نیست"

"بازارهای نوظهور دنیا دستخوش موج بی‌سابقه‌ای از اعتراض‌های عمومی هستند. اخیرا این اعتراضات در برزیل ظاهر شدند و در روز‌های اخیر نیز در ترکیه شاهد آن بوده‌ایم. قبل از آنها نیز روسیه، اندونزی، هند و آفریقای جنوبی عرصه این اعتراضات بودند و پیش از همه آنها مصر و بهار عربی در عرصه اعتراض به چشم آمدند."

 

/تحلیل-نیویورک‌تایمز/خطرات "کودتای مردمی" مصر

«ارتش مصر مدعی است که سرنگونی محمد مرسی، اولین رئیس جمهوری دموکراتیک مصر، تنها گزینه پیش‌رو و کودتای اخیر بیانگر خواست مردم مصر بوده است. این واقعیت دارد که بسیاری از شهروندان مصر از دولت بی‌کفایت مرسی تنفر داشتند و از سرنگونی وی شادمان شدند، اما سقوط وی لزوما نشان‌دهنده آینده‌ای روشن برای مصر و برپایی دموکراسی حقیقی در این منطقه نیست.»

 

/تحلیل-الجزیره/مرسی در صحنه سیاسی مصر در کجا قرار دارد؟

«از زمانی که ارتش مصر محمد مرسی را به عنوان اولین رئیس جمهوری منتخب در این کشور برکنار کرد، سئوال‌هایی در خصوص سرنوشت و آینده سیاسی و شخصی وی مطرح شده است.»

 

/تحلیل-نیویورک‌تایمز/آیا مصر بار دیگر می‌تواند روی پای خود بایستد؟

"هر کسی که سیاست‌های خاورمیانه را دنبال کرده باشد، می‌داند که این منطقه‌ای است که افراطگرایان در هر شرایطی در آن فعال هستند و میانه‌روها فقط در شرایط خاص روی کار می‌آیند و خودشان را مطرح می‌کنند."

 

/گزارش-واشنگتن‌پست/عزل مرسی، شانسی دوباره برای لیبرال‌های مصر

«گروه‌های لیبرال و سکولار مصر که مدت‌هاست گرفتار مبارزات فرسایشی و سازماندهی ضعیف هستند، کودتایی را که به خلع محمد مرسی از قدرت انجامید به مانند وزش نسیمی دیگر و شانسی دوباره برای اتحادی جدید می‌بینند.»

 

گفتمان اخوان‌المسلمین بر اوضاع مصر چه تأثیری دارد؟

تحلیل‌گران هشدار می‌دهند، گفتمان و اقدام‌های اخوان‌المسلمین در در واکنش به کشتار حامیان محمد مرسی توسط نیروهای ارتش مصر می‌تواند این کشور را به سمت و سوی صحنه‌ای خونبار سوق دهد.

 

اشتباهات کشنده مرسی و پیامدهای برکناریش بر سوریه

«برکناری محمد مرسی به صورت اتفاقی رخ نداد، بلکه در نتیجه اشتباهات بسیار وی بود که منجر شد ارتش با حمایت میلیونی مردم وی را به زور از قدرت کنار زند.»

 

/گزارش گاردین/انقلاب مصر و دیپلماسی: زمانی که "کودتا" یک "مداخله نظامی" می‌شود

«واکنش دولت‌های خارجی به اقدام ارتش مصر علیه رئیس جمهوری این کشور، به یک چالش معنایی درباره تفاوت میان "کودتا" و "مداخله نظامی" بدل شده؛ اگرچه تفاوتی هم ندارد و یک رئیس جمهور منتخب، هرچند نامحبوب، سرنگون شده است.»

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!